Å LEVE ER SOM Å TEGNE UTEN VISKELÆR...

The best things in life

can not be seen with your eyes

It must be felt in your HEART





Helen Keller







tirsdag 15. mai 2012

Solskinnstavle



Oppslagstavle til jenterommet

Til snuppas nye rom laget jeg en oppslagstavle. 
Dro på Byggmakker og fikk kappet til en litt porøs trefiberplate i passende størrelse.  
Trakk den med linstoff som ble stiftet fast på baksiden av plata. 
Hadde en "sak" fra Ikea liggende, en metallstang med hengende klyper 
som jeg skrudde fast over oppslagstavlen på veggen...





 Ville gjøre tavlen litt personlig, så jeg fant litt broderigarn og tråklet ivei...
Det ble "Sol og glede" på frihånd:) 
- ikke så nøye på det, skulle bli litt "glade bokstaver og uvørnt mønster".







Slik ser den ut på veggen:
 





Andre bilder fra det nye jenterommet:



På veggen bak sengen har jeg dekorert med dette HERLIGE stoffet fra Ikea.
Jeg liker retromønsteret, fargene og alt:) Klippet til, strøk stoffet og stiftet det rett opp på veggen. 

 




 
 Jeg synes det er så eventyrlig for en liten jente å ligge å se på disse fine mønstrene...
Har også tenkt til å klippe ut noen firkanter av dette stoffet og sette i glass&ramme 
andre steder på rommet, blir fin kunst!





Her er bilderammene jeg laget for en stund siden, har fått plass på rekke og rad under vinduet:










Marianne 2012:)

2 kommentarer:

  1. Så morsom og personlig oppskagstavle du har laget Marianne!
    Flott med stoffet også, og kan tenke meg dette fryder en liten frøken! Sammen med de flotte bilderammene du har dekorert blir det et flott jenterom som ingen andre har maken til!
    Ønsker deg og dine en flott 17.mai!
    Klem fra
    Mette

    SvarSlett
  2. Så fint med en stor tavle på romet til Solveig!
    broderingen din er kjempe søt, koselig med en personal touch.
    Stoffet du har hengt på veggen står herved på handle listen min!!
    Den er rå kul, og ja tenk å sitte og drømme seg bort i de flotte bilder og farver. Jeg husker de fine bildene jeg lå i sengen min og drømte meg borti da jeg var liten, det er koselig minner det. Jeg har lyst å herme jeg, må bare rydde litt plass på veggen til gutta mine, som er fylt av kunst verkene dems :O) Rammene under vinduet var også kjempe fine.
    Solveig er heldig som har en så kreavtiv mor som deg Marianne!
    Ha en riktig koselig 17 mai dere allesammen.
    Klem fra Nina xx

    SvarSlett